Контактен център

При трудности с Mobi-B или нужда от съдействие,

можете да се свържете с нашия Контактен център на посочените телефони!

Въпроси и отговори

  • 1 Поддържа ли го моят телефон?

    Mobi-B работи на различни видове мобилни телефони. Всичко от което имате нужда е:

    1. Апаратът да поддържа една от следните платформи:

    • Google Android™ (v. 2.3 и нагоре)
    • Apple iPhone® (iOS v. 6 -10)
    • Microsoft Windows Phone™ (8 и нагоре)

    2. Да е активиран мобилен интернет 3G/GPRS (или да сте свързани към WiFi мрежа с Интернет).

    3. Да е налична възможност за изпращане и получаване на SMS.

  • 2 Моят мобилен оператор поддържа ли Mobi-B?

    Mobi-B е приложение, което не е обвързано с мобилния оператор. Единственото изискване е да сте активирали мобилен интернет 3G/GPRS или да сте свързани към WiFi мрежа с Интернет. В случай, че не сте активирали настройките за мобилен Интернет на Вашето устройство, тогава се свържете с Вашия мобилен оператор. Имайте предвид, че използването на мобилен интернет се заплаща, според тарифата на Вашия оператор.

  • 3 Трябва ли да сменя SIM картата си, за да ползвам Mobi-B?

    Не. Mobi-B е приложение, което не е обвързано със SIM картата. Единственото изискване е да разполагате с една от поддържаните мобилни платформи: Android OS (от версия 2.3 нагоре), iOS (версия 6-10), Windows Phone (от версия 8 нагоре), както и да изтеглите и инсталирате приложението.

  • 4 Mobi-B поддържа ли се от моята банка?

    За да ползвате услуги в Mobi-B, Вашата банка трябва да е част от системата. Списък с всички банки можете да намерите в секцията "Участници".

  • 5 Списък на поддържаните карти в Mobi-B

    Централна Кооперативна Банка

    421634 - VISA Electron

    422082 - VISA Classic

    407533 - VISA Business

    422083 - VISA Gold

    459335 - VISA Platinum

    676058 - Maestro

    516901 - Debit MasterCard

    540748 - MasterCard Standard

    552625 - MasterCard Business

    544532 - MasterCard Gold

    516910 - MasterCard World Debit

    479701 - VISA Debit Commercial

    535290 - MasterCard Debit Gold

    535506 - MasterCard Debit Commercial

    483886 - VISA Debit

    525846 - MasterCard World Credit

    220540 - Bcard

     

    Токуда Банк

    528874 - MasterCard

    670582 - Maestro

     

    Търговска банка Д

    676073 - Maestro

    548208 - MasterCard Standard

    534116 - MasterCard Business

    554369 - MasterCard Gold

    535430 - MasterCard Debit

    535431 - MasterCard Business Debit

     

    Инвестбанк

    454591 - VISA Classic

    464591 - VISA Bulgaria Zdrave

    464591 - VISA FreeCard

    464592 - VISAGold

    464593 - VISA Business

    464594 - VISA Electron new

    488001 - Vpay new

    518585 - MasterCard Standart

    539713 - MasterCard Gold

    553308 - MasterCard Platinum

    552551 - MasterCard Corporate

    552607 - MasterCard Business

    555962 - MasterCard Family

    556054 - MasterCard Travel

    676072 - Maestro

     

    Общинска Банка

    510050 – MasterCard Standard

    676068 – Maestro

    518972 – MasterCard Gold

    535159 - MasterCard PayPass

     

    СИБАНК

    411062 – VISA Classic

    676002 – Maestro

    487099 – VISA Business Electron

    552877 – MasterCard Business

    487098 – VISA Electron

    541270 – MasterCard Standard

    513692 – MasterCard Standard

    540846 – MasterCard Gold

    516868 - MasterCard Debit

    516869 - MasterCard Debit Business

     

    Интернешънъл Асет Банк

    542144 - MasterCard Standart

    542147 - MasterCard Gold

    543808 - MasterCard Standart 2

    543828 - MasterCard Gold 2

    547475 - Mastercard Business

    547727 - MasterCard Business 2

    676065 - Maestro

    535186 - MasterCard Debit

    535187 - MasterCard Business Debit

     

    Банка Пиреос

    401011 - VISA Debit

    401012 - VISA Debit Business

    676078 - Maestro

    535436 - MasterCard

    411713 - VISA Electron

    451464 - VISA Business Electron

     

    Зираат Банк

    521775 - MasterCard Standard

    529435 - MasterCard Gold

    535209 - MasterCard Debit Standard

    535210 - MasterCard Comm Debit

    502998 - National Debit Card

     

    TBI Bank

    550221 - MasterCard Gold

    550354 - MasterCard Platinum

    558648 - MasterCard Business

    670823 - Maestro

    531011 - MasterCard Personal

  • 6 Как мога да изпращам пари през Mobi-B?

    Mobi-B Ви позволява да превеждате пари през Вашия мобилен телефон до други потребители, които имат регистрация в системата. За да изпратите пари е необходимо отсрещната страна да е въвела IBAN за получаване на пари. Този IBAN се въвежда през приложението от меню "Настройки">"IBAN". 

    Обърнете внимание, че IBAN трябва да е изписан с главни букви.

    БОРИКА АД не носи отговорност за грешно въведени IBAN.

  • 7 Ако днес изпратя пари през Mobi-B, кога те ще пристигнат при получателя?

    Получателят ще  получи веднага SMS, който ще го извести, че към него има изпратени пари от друг участник в Mobi-B, както и от кой участник е направеният превод.

    Преведената сума ще е достъпна за получателя след сетълмент, който се извършва по правилата на БОРИКА и на банката.

    Сетълментът на приетите от БОРИКА транзакционни файлове се изпълнява два пъти на ден – в 09:30 и 14:00 часа.

    • Ако изпратите пари през Mobi-B от 00:30 ч. до 11:00 ч. и получателят е посочил IBAN на сметка в същата банка, която е издала картата на изпращача, то БОРИКА ще обработи и  подаде тази транзакция към банката и получателят ще има парите преди 14 ч. на същия ден;
    • Ако изпратите пари през Mobi-B от 00:30 ч. до 11:00 ч. и получателят е посочил IBAN на сметка в банка участник в Mobi-B,  но различна от банката на изпращача, то БОРИКА ще обработи и  подаде тази информация в 14:00 ч. и парите ще са на разположение на получателя до края на същия ден;
    • Ако изпратите пари през Mobi-B от 11:00 ч. до 00:30 ч. и получателят е посочил IBAN на сметка в същата банка, която е издала картата на изпращача, то БОРИКА ще обработи и  подаде тази транзакция към банката и получателят ще има парите преди 12 ч. на следващия ден;
    • Ако изпратите пари през Mobi-B от 11:00 ч. до 00:30 ч. и получателят е посочил IBAN на сметка в банка участник в Mobi-B, но различна от банката на изпращача, то БОРИКА ще обработи и подаде тази информация в 9:30 ч. на следващия ден и парите ще са на разположение на получателя след 12 ч. на този ден;
    • Ако преводът е заявен в почивен ден или след 11:00 часа в работен ден преди почивен ден, сетълментът се извършва в 09:30 часа на първия работен ден след почивните дни и преводът ще е на разположение на получателя до обяд на този ден (ако сметката е в същата банка като наредителя) или до края на този ден (ако сметката е в банка, различна от тази на наредителя).
  • 8 Не мога да изпратя пари през Mobi-B, защо?

    Обърнете внимание, че, за да изпращате пари през Mobi-B, трябва да са налице следните условия:

    • Получател и Изпращач да са в Mobi-B;
    • Получателят да е въвел IBAN за получаване на пари;
    • Да разполагате с наличност по картата, от която правите превода.

     

  • 9 Какви са изискванията за IBAN за получаване на пари?

    IBAN трябва да е на банка участник в Mobi-B!

  • 10 Услугите в Mobi-B заплащат ли се?

    БОРИКА АД не начислява такса за годишен абонамент за Mobi-B. 

    Банката издател на картата начислява такса за услугите „Баланс“, „Последни пет транзакции“ и „Изпращане на пари на участник в системата“.

    Допълнителна информация за таксите по тези услуги можете да получите от Вашата банка.

    Услугата „Отключване/Заключване“ на карта е безплатна за всички картодържатели на банките участници в системата.

  • 11 Как да регистрирам втора карта?

    За да добавите карта, Вие просто трябва да генерирате активационен код (на банкомат или онлайн). Картата ще се появи във Вашето приложение като неактивна; щом въведете активационния код, получен от банкомата или банковото извлечение, Вие ще можете да ползвате картата.

  • 12 Мога ли да си изтрия картата?

    Да. Вие можете да изтриете карта от меню "Настройки" -> "Карти". 

  • 13 Мога ли да добавя вече изтрита карта?

    Да. Моля последвайте стандартна процедура за регистрация през банкомат или онлайн.

  • 14 Какво да правя, ако ми откраднат картата?

    В случай че e открадната физическата пластика, то Вие трябва да следвате политиката на издателя на картата (Вашата банка). За по-голяма сигурност можете да използвате Mobi-B да заключите откраднатата карта, но това не прекратява Вашите задължения да уведомите банката издател на картата.

  • 15 Колко карти мога да регистрирам? Колко струва?

    Вие можете безплатно да регистрирате неограничен брой карти в едно приложение. Единственото изискване е те да са издадени от банки участници в Mobi-B.

  • 16 Какво означава да заключа картата?

    Това означава, че никой не може да използва физически или през Mobi-B картата:

    • да тегли пари;
    • да прави справки;
    • да прави плащания.
    Заключването на картата гарантира, че само този, който може да я отключи, има възможност да я ползва!
    Заключена карта през Mobi-B не е равносилно на блокирана карта от банката!
    Блокиране/Отблокиране от банката е с по-висок приоритет от Заключване/Отключване в Mobi-B.
  • 17 Блокирах си приложението. Какво да правя?

    Mobi-B се блокира, ако въведете Вашата парола грешно повече от 3 пъти. В този случай трябва да преминете процедура по отблокиране. Тя е същата като регистрация на карта. 

    Това означава, че Вие трябва да посетите банкомат или да отидете на страницата за онлайн регистрация. Използвайте една от картите, която сте регистрирали предварително в Mobi-B. 

    Имайте предвид, че на банкомат веднага ще получите активационен код, докато онлайн ще трябва да го търсите във Вашето извлечение (в клон на банка или в интернет банкиране). Някои банки изпращат SMS при извършване на трансакция. В случай че сте абонирани за такава услуга към конкретната карта, то Вие ще получите активационния код в SMS съобщението от банката.

    Генерираният активационен код трябва да въведете във Вашето приложение, за да го отблокирате.

2017 БОРИКА АД All rights Reserved